Thursday, July 31, 2014
Selamat Hari Raya
Dear Baby Boo Blog,
Happy raya day,
as for now third day of raya,
I'm on duty..weyyy
bosan kerja lalalala
bosan sangat...
okay nak belanja gambar raya..
Tp ni gmbar raye tahun lepas..
motif sangat update tahun ni..
:p
Thursday, July 24, 2014
Rintihan Kalbu - Qalam Band ft Rafidah Ibrahim (Official Music Video)
Dedicate for those yg terasa untuk dia :p
choayo~
Thursday, July 10, 2014
Happy Second Anniversary @ Samsung
Dear Baby Boo Blog,
Assalammualaikum,
Genap 2 tahun jadi samseng kampung dusun dekat Samsung Electronics SDMA.
Well done and good job to diri sendiri, even boss tak cakap, tapi tak pelah, motivate diri sendiri sekejap
Sedey sket hari ni sebab gelang kaki hilang, :'(
So pagi2 kene bebel sket (tapi tak kesah sbb memang slu kene je pon)
Rasa tak percaya dah 2 tahun kerja kat sini, paling tak boleh blah, tahan plak tu..
motif sangat kan, tak tahan tapi bertahan jugak, so give an honour to those yang
kerja berbelas tahun tanpa rasa bosan dekat sini,
tabik spring toink toink sket!
:)
okay paragraph di atas ayat karang semalam,
tak sempat nak post.
penatlah~
seriouslypenat :(
BR,
Siti
Monday, July 7, 2014
Abaya
Tuesday, July 1, 2014
Monolog Dalaman
Dear You,
Pls comfort me, and shelter me~
Dear Baby Boo Blog,
The resemblance of being a Gracefully GRACE.
The existence of the rope, the tighten rope, may enhance the day, brighter, maybe..sooner or later..
Mummbling~~~
BR,
Siti
It's July :) :(
Dear Baby Boo Blog,
Assalammualaikum,
Happy fasting Month :)
Happy near to 2nd anni at SAMSUNG :P
It's almost 2 years already,
Haruslah bosan teramat,
tak sangka, lagi bertahan dari company lama,
lagi tak sangka, tak tahan tapi buat-buat tahan je,
Faking..all those faking....
cepat2 lah dapat kerja lain yg seronok dr sini...
please......
I'm not really happy with what am I doing now,
tapi mereka selalu kata,
Barangkali sesuatu yang kamu suka tu bukan terbaik untuk kamu,
and mana tau, yang kamu tak suka tu sebenarnya yang terbaik untuk kamu.
NO SOUL SHALL HAVE A BURDEN LAID IT GREATER THAN IT CAN BEAR
Kadang2 reeeeddhoooo tu penat
tapi kalau dah namanye redha, tak kan lah penat,
tu maksudnye belum sepenuhnya redha lagi kan..
sebab ape pasal pulak nak penat
dah kan redha kan...
Rasa macam da jauh
jauh sgt dr NYA..
tak tahu kenapa, :(
Hari ni mood tak best,
Morning yang tak best,
Spoillllllllll~
Sedeymenjawabdenganbosspagi2sebabsemalamandgaduhkatwalkietalkie~
Sungguh tak awesome..
Serious tak awesome langsung...
:(
Selalu rasa, kadang2 ALLAH bg nikmat bahagia tu, mesti diselitkan dengan rasa sedey jugak...
Mase last month pon rase macam tu...hari bahagia tapi ada kisah duka disebaliknya,
ALLAH je yang tahu kan..
Dah 3 tahun dah berlalu, Ramadhan without mak, :'(
Miss her so bad, semoga ALLAH ampunkan dosa-dosanya,
Terangi kuburnya.. Bahagiakan dia dimana pon tempatnya...
saat2 buke pose sensorang, g jalan kaki p masjid nak terawikh sensorang,
weyyy tak sayu ke weyyy...
ingat mase dlu, buke pose, mak yang masak, skg?
hurmmm
ingat mase dlu p masjid jalan2 pegang tangan mak..
weyyy sayu hokayyy..
*emo plak jemah ni pehal*
so klu orang yang ko sayang, orang len wat x elok kt die,,
rase bengang tak?
tak terpandang wey...
:'(
Pagi tadi sebelum p kerja..
ayah tanya..
"TAK NGAJI KO CIK?"
dengan xde prasaan cakap... ngaji, baru nak masuk juzuk 7,
Ayah sayang mak
Ayah memang sayang mak lagi..
Ingatkan kami ngaji.. khatam untuk mak...
I miss them both...
:'(
Rindu mak sangat! :'(
BR,
Siti
Monday, June 16, 2014
Danish Fahd and Hayqal Fayyardh...pun buleyyy..
Dear Baby boo blog...
Assalammualaikum....
How are you today. I'm hoping that you're fine there...
I need to say something here...but I know I can't tell you about it...I'm seriously in a mood of unbelievable...
Perhaps this is for real...
Allah lend me a happiness...also a bit of sadness too...
Dear Allah..
Thanks for everything that you've gifted...
Still can breathe in...
Last year post on June was totally emotional..
What have been written is just not too rational I think.
It's been 2 years passed by...
On 13th JUNE 2012 is actually a date that I went to Medina...
Thanks for the chance Allah...
Unexpected...
On 14th June 2014 was unexpected too...
Thanks Allah for the awesomeness feeling...
I miss momma n my daddy cool too...
Hoping that my mom wud looking at me..
Do she knows what happens to me...
Really need her on the day...
Miss her so bad...and the cries on the day before...
Dear Allah..
Jauhhh kan ayah dr orang2 yg zalim...
Dear Allah...
Terangkan kubur mak...
Dear Allah...
Ampuni dosa kami...
Syukur sangat sebab ade
Along
Angah
Alang
Ateh
Adik
Masihadayangsayang...
Thursday, June 12, 2014
I'm neither an angel nor devil

hati keras macam batu kerikil....eh..konkrit lahhhh
I'm not a BONEKA!
please bear in mind that,
silence means, unforgiven...
silence means, deep hurt,
silence means, enough is enough,
and silence means to stop it all over again
and MY SILENCE means that IM totally mad..
PLEASE GO AWAY!
BR,
Siti
![]() |
Friday, June 6, 2014
only miss the sun when it's start to snow
|
Well, you only need the light when it's
burning low,
|
| Only miss the sun when it starts to snow, |
| Only know you love her when you let her go. |
| Only know you've been high when you're feeling low |
| Only hate the road when you're missing home |
| Only know you love her when you let her go... |
| And you let her go. |
| Staring at the bottom of your glass |
| Hoping one day you'll make a dream last |
| But dreams come slow, and they go so fast |
| You see her when you close your eyes |
| Maybe one day you'll understand why |
| Everything you touch surely dies |
| But you only need the light when it's burning low |
| Only miss the sun when it starts to snow |
| Only know you love her when you let her go |
| Only know you've been high when you're feeling low |
| Only hate the road when you're missing home |
| Only know you love her when you let her go |
| Staring at the ceiling in the dark |
| Same old empty feeling in your heart |
| 'Cause love comes slow, and it goes so fast |
| Well you see her when you fall asleep |
| But never to touch and never to keep |
| Cause you loved her too much, and you dived too deep |
| Well you only need the light when it's burning low |
| Only miss the sun when it starts to snow |
| Only know you love her when you let her go |
| Only know you've been high when you're feeling low |
| Only hate the road when you're missing home |
| Only know you love her when you let her go |
| And you let her go ooooh ooooh oh no |
| And you let her go |
| ooooh ooooh oh no |
| Well you let her go |
Thursday, June 5, 2014
Annoying
Lelaki annoying adalah lelaki yang tulis macam ni
Bile messenger tak reply...
Lelaki jenis macam ni tak ada dalam dunia pon.
Bahagia dah semua perempuan
Kesian!
BENCI!
aip2..tak bahekkkk :P
BR,
Siti
Membujur Lalu, Melintang Patah
Wednesday, June 4, 2014
recent lagu yang sedap halwa telinga
Meh nak share lagu best,
Sedap dengar,
Sedap dengar,
Sedap dengar,
Dengar je..sedap tak boleh makan pon..pon..pon..
#karnabagikuengkaulahnyawakuuuuuuuuuuu~~~
#kuterimakekuranganmudankutakakanmengeluh~~~~~
Bila Sedih tulis, Bila Marah, tulis..
It's been a while, I didn't blabbering here,
Do you miss me boo?
I miss you so much, the things is I've been so busy lately...
Dah lama tak borak dengan you..huuu
Nasib baek la blog constant, tak de prasaan nak merajuk bagai kan..
Boo,
I tak sihat sangat,
Demam :'(
okay, sedih sket..
Sbb tak sihat, perangai pelik2,
mood tak best,...
It's June already,
can u remember my last year post on June.
Lupa nak sambung cerita pasal June 2012,
Angka genap dan angka ganjil
(analytical sangat pasal no..xda kene mengena pon..saja nak buat kaitan je..)
Coincidently happen on June...
What to say then..
Rasa nak travel lagi..
Nak travel jauh2..
Lepas tu nakkkkkkkkkkkk
release stress..
Bosan lah kerja (tengok ayat tak bersyukur ni)
I want new environment, new surrounding,
new air to breathe in..
i need new air..
huuuu
Dah lama tak exercise, mungkin sebab tu badan penat2.
letih selalu, dan cepat demam,,
hurmmmmmmmmmmmmmmm
why so penat? padahal tak la buat kerja berat pon..
Let's travel again, but travel epilogue this year bukan June,
But on May, apedehal, janji jenjalan sudaaa..
:)
#dalamhatiTuhansajayangtahu
Tuesday, March 25, 2014
Hilang Ep 2~
Dear Boo,
Assalammualaikum,
Lama tak berceloteh, ye ke?..musykil sikit..
which one hurt you the most?
Hilang tanpa diketahui, hilang jasad tanpa kesahihan
Hilang tapi depan mata?
For the sake of Allah,
He knows better than us,
Again sorry for the questions and wonders...
Al-Fatihah to dearest victims on the board of MH370,
Sekurang2nya, I do know where the place my loved one is,
can visits weekly, but them?
poor them..pity on their family..
Kata orang, kalau hidup, mana jasadnya, kalau dah tak da, mana mayatnya?
they felt the deeper pain is it..
I'm not sure about this, but i felt sorry and sympathy for them...
Hilang orang yang disayangi sekelip mata, tanpa berita..Ya Allah..apekah perasaan tu..
*tak ada yang abadi di dunia ni* semuanya milik ALLAH..~
motif entry ni adalah sebabnye..
tadi terbaca luahan hati sorang isteri yang suaminya on the board, sayu sangat..sedey pon ade,...
Wallahu'alam Bissawab..
BR,
Siti
Monday, February 24, 2014
Asr'
Assalammualaikum,
Baby Boo Blog,
How are you today? Hoping that you are fine there.
I'm searching something, but I don't exactly know what it is.
I'm hanging around, i mean, not myself, but my mind,
What am I thinking of, such a sudden this mood flew away from me
I don't know where the exaggerating mood of euphoria is
Is it there, or not...
maybe the space of hollow shallow heartiness varily now,
I'm not so sure, really do,
Is it I'm too far from HIM?
I mean MY LORD, don't misunderstood my words okay.
maybe..
I merely don't know whats wrong with me.
I just don't know myself,
so do you right?
Sorrowful episode is just there..
naming of it..
the tremendously painful scene after scene...
give me some shine of strengh, and blew all the insecurity feelings inside...
sigh!
whats being written here, i'm seriously not sure...
blabbering without rigid motive,
give me space, give me, give me a tranquil breath,
wash away the inferiority
somehow this burden is too much
i just couldn't carry it anymore..
it just too heavy......
just dumb it there
easily
can it make a sense?
In the name of Allah, most gracious most merciful,
I swear by the time,
Most surely man is in loss,
Except those who believe and do good and enjoin on each other truth,
and enjoin on each other patience~.
BR,
Siti
Asr'
Assalammualaikum,
Baby Boo,
How are you today? Hoping that you are fine there.
I'm searching something, but I don't exactly know what it is.
I'm hanging around, i mean, not myself, but my mind,
What am I thinking of, such a sudden this mood flew away from me
I don't know where the exaggerationg mood of euphoria is
Is it there, or not...
maybe the space of hollow shallow heartiness varily now,
I'm not so sure, really do,
Is it I'm too far from HIM?
I mean MY LORD, don't misunderstood my words okay.
maybe..
I merely don't know whats wrong with me.
I just don't know myself,
so do you right?
Sorrowful episode is just there..
naming of it..
the tremendously painful scene after scene...
give me some shine of strengh, and blew all the insecurity feelings inside...
sigh!
whats being written here, i'm seriously not sure...
blabbering without ridid motive,
give me space, give me, give me a tranquil breath,
somehow this burden is too much
i just couldn't carry it anymore..
it just too heavy......
just dumb it there
easily
can it make a sense?
In the name of Allah, most gracious most merciful,
I swear by the time,
Most surely man is in loss,
Except those who believe and do good and enjoin on each other truth,
and enjoin on each other patience~.
BR,
Siti
Friday, February 21, 2014
HIlang Episode 1~
Thursday, February 20, 2014
Hilang~
Tuesday, February 4, 2014
February Again~
Dear B,
Its February again..
Deeply fall in love with February.
Those words inspiring!
Chill~
BR,
Siti
Monday, February 3, 2014
Is Leaving On The Jet Plane.
Assalammualaikum Dear Blog,
Rasa sedih je mula la..
nak mengadu..
mengadu kt blog la..
ape lagi kan...
Ja is leaving Samsung,
hurmmm
last week tak sempat nak jumpe..
MC noks oi...
:'(
Getting bored here..
Get me out of here please..
I need new surrounding and new environment.
Have a bless Monday okay :)
BR,
Siti
Monday, January 20, 2014
Yes or No, Do or Don't
Assalammuaikum Boo,
Bosan ke hari ni?
Tak jugak, rasa sedey last week
sbb kasut purple putih hilang
Okay teramat lah sedey
tak de ke lagi episode kegembiraan dalam hidup?
semoga Allah memberi hidayah kepada si pencuri,
agar tidak mencuri lagi,
sedey sangat, kalau mampu tak pe lah jugak
:(
Allah nak bagi yang lagi cuuunnnnn
okay!
Positive dan redha..
BR,
Siti
Tuesday, January 7, 2014
layan prasaan
Dear B,
Assalammualaikum,
As for this week, one of my friend said,
"badan kau ada, soul kau merayau2"
is it?
Happy me..
thats all i want to..
no matter what people say
what people think
or what people assuming,
just let them be
one fine day, sooner or later
truth will be revealed
Thanks Allah for the opporturnity again.
I'm sorry for my carelessness
Deep sorry..
BR,
Siti
Friday, January 3, 2014
Hypochondriasis = Hypocrisy
Assalammualaikum,
Dear Baby Boo Blog,
Happy New Year!
It's 2014 right now~
Time flies so fast,
Mood New Year gone!
Spoiler2 kilang oshkosh la haade menspoil kan mood orang
They got those jealousy syndrome..
Colour does issue to them?
Kepochi betul!
Irritating sangat okay kamu itu...
Tau tak hape hypochondriac tu?
okay..kalau tak tahu pergi google carik sendiri.
Kalau tau ...tau takpe..
okay continue
Tangan yang memberi itu lebih baek dari tangan yang menerima kan
Oleh itu, tak eloklah rasanya nak meminta-minta,
tak elok rasenye..tak kuasa nak layan satu..
so jangan la buat kamu tu macam annoying sangat
somewhat hipokrit..lepas tu menyakitkan telinga orang
buat je muka tak suke..
i don't care..
i just don't care..
tak payah nak hipokrit and buat baek depan2..
Couldn't understand with this type of people
Masalah negara betul~
Ayu said, penat jaga hati orang,
Hati sendiri???
Ja da nak tender,
sebulan je lagi die kat sini
:'(
sedeynye sume geng dah blah
:'(
Everyone is leaving me..
One by one..
Semuanya datang dan pergi..
Begitu saje...
:'(
None is staying by myside eventhough they promise so!
janji senang je nak mungkir kan...whatever lah!
mule2 Aida..
Pastu Siti Nor...
Then Su
After that Farina
N now Ja's turn
maybe I'm next..
In sya Allah....mudah2an ada tempat yang lebih baek dari sini..
Amin
Perkenalkan CEO Samsung...
Sebab tadi bace email office..
Bila la nak jadi CEO company sendiri ni..
:'(
Oh-Hyun Kwon Boo-Keun Yoon Jong-Kyun Shin
Vice Chairman & CEO President & CEO President & CEO
Belit2 nak sebut nama KOrea ni?
Motip sangat CEO Korea dengan tajuk diatas..
Sket pon tak hado kono mengono aihh...
BR,
Siti
| |
Friday, December 27, 2013
tranquilityversusserenity~
Assalammualaikum,
Dear Baby Boo Blog,
It's 27th of December!
I'm searching some positive capsules for my life and my mind,
What Am I thinking off?
Being shock by new news.
I'm in a big worries :'(
I read this intermittently,
http://www.yasminmogahed.com/2013/06/18/about-a-personal-struggle-i-had-as-a-teen/
cause have some other things to do.
http://www.yasminmogahed.com/2013/04/03/finding-jennah/
Found this article useful and motivate myself too.
Divert my attention to something different..
Dear Allah,
In the Name of Allah,
Please forgive me,
Accept my repentance,
For all sins and wrong doings that I've done.
Deeply sorry :(
Ya Allah,
save my family from unknown strangers with bad intention,
Please remain our happiness untill Jannah Adn'n.....
Keep this tight bond until forever with ur Redho..
Hadapkan saje...
But when i saw this,
written by my dad
rase sayu and sedey, bila baca ni,
rase motivasi sikit, tak kisah lah apa orang
nak cakap pasal kita kan...
pujuk hati dan diri sendiri :(
rase takde sape-sape yang hirau..
takde sape dengan kita, but Allah kan ada..
depends on yourself ..
Rindu mak...
Seriously :(
BR,
Siti






























