Thursday, July 31, 2014

Selamat Hari Raya

Assalammualaikum,

Dear Baby Boo Blog,

Happy raya day,
as for now third day of raya,
I'm on duty..weyyy

bosan kerja lalalala
bosan sangat...



okay nak belanja gambar raya..


















Tp ni gmbar raye tahun lepas..
motif sangat update tahun ni..
:p

Thursday, July 24, 2014

Thursday, July 10, 2014

Asfan - Alasan Untuk Bahagia | Official Music Video

Happy Second Anniversary @ Samsung

Dear Baby Boo Blog,


Assalammualaikum,

 

Genap 2 tahun jadi samseng kampung dusun dekat Samsung Electronics SDMA.

Well done and good job to diri sendiri, even boss tak cakap, tapi tak pelah, motivate diri sendiri sekejap

Sedey sket hari ni sebab gelang kaki hilang, :'(

So pagi2 kene bebel sket (tapi tak kesah sbb memang slu kene je pon)

Rasa tak percaya dah 2 tahun kerja kat sini, paling tak boleh blah, tahan plak tu..

motif sangat kan, tak tahan tapi bertahan jugak, so give an honour to those yang

kerja berbelas tahun tanpa rasa bosan dekat sini,

tabik spring toink toink sket!

:)

 

okay paragraph di atas ayat karang semalam,

tak sempat nak post.

 

penatlah~

seriouslypenat :(

 

 

 

 

BR,

Siti

 

 

Monday, July 7, 2014

Abaya



Dear Baby BOo Blog,

Assalammualaikum & Selamat Berpuasa :)
Sempena Bulan Ramadhan Al-Mubarak ni
I saje je nak share my abaya collection (hamboi, cam banyak bonaa lak ai)
Sket je noks..tapi suka nak beli abaya kaler hitam
Nampak cantik kalau abaya kaler hitam kan..

Sebenarnye, I tersangat lah suka pakai abaya ni sebab ape.
simple je..sonang trus pakai je..sarung saja..
pastu lilit2 sket shawl
hah dah! buley kua umah dah
tp kat dalam kalau nak tahu,
pkai t-shirt short sleeve,
pakai jeans ke pakai sua tidur ke tak kisah
sbb bukan nampak pon kan..pastu kalau da kua and balik uma
senang tak payah tuka uniform lagi...
walawehhh tersangat lah senang,..
p kedai pon pakai jubah...haha..nampak tak pemaleh nk tuka baju leklok sket tu..
bukan poe sojed yo do pakai jubah...
mepek kan I 
(so mende tak elok jangan tiruuuu!)


Ade 6 je dalam collection yang nak tempek...
sebab yang ni je yang I sempat amek gambo..
yang len len tak sempat nak snap..(nanti kalau rajin I upload lg noh)
banyak hal katonyooo
Actually mase skola menengah dulu, suka tgk sorang ustazah ni
tiap2 hari die pakai jooobaaah saje.
tak pernah tengok die pakai baju kurung
kalau die pregnant pon tak tahu and tak perasan
sebab die sentiasa berjobahhh
:)
sweet je ustazah tu,,.
sampai sekarang kalau terserempak kat fresco ke, memang nampak die pakai jubah je jugak
mase dulu selalu fikir, ustazah ni banyak jubah kot, selalu pakai jubah,..
huntung laaa banyak jubah :)


Ni my 1st Abaya yang my dad n my late mom hadiahkan..
harga tak tahu sebab tak amek tau pon mase tu..i layan je pakai
bought from Indonesia je, sebab mase tu skolah pakai jubah , so suka nak pakai jubah ni
lama dah usia jubah ni, yet still suka pakai
kaler dark blue, meme cantik, i confident cantik sebab dulu ustazah kat skola tanya i mase i form 3
beli mana jubah ni, and she said, cantik! so sampai sekarang I ingat jubah ni memang cun la kannn
sekolah menengah okay je pakai jubah ni, sampai dah keje pon jubah ni menten elok,
bley pakai kesana kemari lagi..x koyak..x ape...cuma yg tengah2 tu i yg koyakkan,,sebab senang sket 
nak jalan2...kalau tak...sopan sangat..and jalan lambat jadinye..
heee
:P


ni plak maroon to pink kaler abaya, ni my latest abaya
 jubah ni paling kecik, saiz S, so i tak penah lg beli jubah saiz S, sebab amek S je senteng, ni memang ngamsui~
selalunya M or L sebab, kalau I beli S, confirm senteng, bju dah fit dah tapi senteng pulopss
so far jubah ni memang cukup2 je labuhnye, so tak payah potong bawah dah,
selalunye jubah lain melesa-lesa
tau tak melesa-lesa tu apo?
haha
bahasa nismilan tu maksudnye, meleret-leret la, labuh sangat.
so yang ni memang okay je, btw jubah ni murahan je, harganya MYR 60.00 
sebab murah? Along Alin beli borong je jubah ni, sebab nak pakai masa kenduri sedondon
so beli banyak dapat harga murah lah, beli 5 untuk adik beradik pempuan..
Along Alin, Angah Aju, n Alang Dila kaler purple,
Ateh Noora and I kaler maroon to pink kaler,
Nak kaler same sebona ea, tapi saiz takdo lak..untuk masing2
kira wokay la tu kan..lebey kurang la tu..cun pon cun..


okay right here, ni paling I sayang hokay, paling suka pakai (tapi jarang pakai)
, bajet2 princesss de la hoyaaa gituuuu
kemaennn mak jemah ni...jubah cutting princess ni bought last 2 years dekat Medina Al-Munawwarah
paling simple design, ade kain baldu sket dekat atas bahagian dada, tepi lengan and tepi skirt sampai bawah, paling sayang, paling VVIP , paling mahal and paling cantik la bagi I. tapi jubah ni tak fit, besau gedabak, so kalau pakai meme nampak lagi gumuks la I, tapi tak kesah pon sebab I memang menyayangi jubah ni (amboi ayat menyayangi tuuu) seadanya, nak beli saiz kecik sket, tapi senteng la..
selalu sedey, beli jubah tak fit saiz badan sebab labuh tak kene..senteng manjang,
tak best, so beli besau laa..baru ngam sket.. banyak sentimental value jubah ni.
Actually tak nak beli pon jubah memahal tapi yang ni laen sebab, Ayah suro I beli jubah yang elok sikit,
sebab mase pergi Umrah dulu, I budget je beli jubah harga dalam 40 Riyal and 70 riyal 
and 100 lebey Riyal, so Ayah suro beli jubah yang elok sket, dan
sempena nak elok sangat tu, i beli la jubah ni. yang paling elok kat mata I and paling mahal gilaaaa
tak pernah beli baju semahal jubah ni
seriously! tu yang sayang lebey tu...suka pakai baju ni, pakai masa pergi naek Jabal Rahmah 
heeee...hengat noksss! and bila raya pakai jubah ni, makcik yang suka ayah tu cakap, macam anak orang Arab ha anak ustaz ni...ececece..kombang semangkuk la den..sekembang jubah yang kembang ituuuu
(ala tau makcik tu cakap macam tu nak amek ati la tau..tau la die suke Ayah kiteee..heee..tapi mintak maaf la makcik, kite tetap tak suke makcik walopon makcik cakap kite pakai cantik.. puji kite canntuuuu...heee.. moral sgt la kan macam orang Arab version tak brape nak putih..Arab cekelat punn buleyyy)
panjang nau plak description untuk jubah ni..special nau ye dakk..


Okay yang ke 4 ni nak cite, beli masa raya last year kot (motif tak lupaa..haha)
 yang ni Along Alin jugak yang tolong belikan sebabnya?
Sebabnya i suka tengok dia pakai jubah yang dia beli untuk dia 
masa Ayah pergi umrah kat KLIA last year tu,
so i pesan dekat Along Alin, tolong belikan untuk I, I nak jugak yang macam die tu, so Along Alin belikan la untuk adik dia ni, tapi design tak sama macam yang dia punya la, dia punya ada blink2 dekat tengah, manik2 tu kat tengah, i punya dekat tepi, mine one kaler purple sket blink2 tu, and Along Alin punya kaler turquoise blue kalau tak silap, so jubah ni pon cun tapi nipis sikit lah, harga boleh tahan jugak, cun simple and yang paling penting selesaaaa gamaknya..nak pakai jubah ni masa raya puasa, tak dan, sebab tak jalan-jalan mana pon, finally pakai masa raya haji je laa jawabnya, seriously suka, tapi ni rasanya made in Indonesia walopon beli dekat Shah Alam,..heeee design sume Along Alin yang pilih kan..
simple and sweet kan? :) okay tanye and jawab sendiri...swwwweeeeetttttttt~


haaa, this one is payung style, orang Arab kate, cutting payung, pandai cakap melayu lak orang Arab sane, sebab yang suka shopping orang Malaysia and orang Indonesia je kot, muehehe, orang bangsa lain agak kurang membeli belah kat Saudi Arabia, sebab mungkin tempat dorang dah banyak kan,so tak kisah nak beli abaya ni, this one bought at Medina jugak, sebabnya shopping kat Medina, ayah kate suh shopping kat Medina dulu, sebab nanti kalau kat Mecca, dah sibuk nak buat umrah, so orang kate jubah kat Mecca lagi mahal dari Medina, and it's proven. Memang betul pon, Mecca lagi mahal dari Medina, so kalau nak shopping jubah, suggested dekat Medina, lawa pon lawa, Mecca pon lawa gak tapi mahai noh, seriously nasib baek beli belah dulu kat Medina, dekat Mecca tak beli abaya dah, cuma nanti luggage berat nak bawak sampai Mecca, sebab dah banyak menshopping dekat Medina dlu...sampai adik nak teman shopping pon malas, sian adik terpaksa ikut and teman I shopping. This type of abaya I beli satu je dekat kedai betul2 depan Masjidil Nabawi pintu masuk utama, adik penat layan hakak ea menshopping abaya..I beli ni sebab I dah beli untuk hakak2 I yang style macam ni tapi kat kedai laen, dalam mall depan Masjid Nabawi jugak,
beli 4 je, sebab memang plan nak beli untuk hakak2, then I tak beli plak untuk diri sendiri, so, this one
i bought for myself and it cost about 70 Riyal sahajaaaa..murah kan?
blink2 dekat lengan sajo..so simple abaya ni..


Haaa..this one abaya sebenarnye yang  I beli sekali 4 tu...yang ni plan bought untuk Ateh Noora..saiz S..tapi besau..Klu Ateh Noora pakai memang labuh la..so far yang ni die jarang pakai and tinggal dekat rumah...so I yang pakai la gamaknye..yang ni pon simple sangat..ade blink2 dekat lengan sahajo...so kaler die hitam pekat sket dari yang atas..material laen sket dari yang atas tu..cutting payung jugak..
Cantik..and suka woh...walopon plan untuk orang len..orang len plak yang pakai...heee..motip sangat kan..this one suke pakai pon cukup2 je labuhnye..
Seriously Ateh punya design paling simple sebab die yang last pilih abaya yang I beli..yang laen2 da chop terus so mereka dapat yang jemah2 sket la kan...
tapi kan, this type of abaya tak wudhu' friendly, kalau nk amek wudhu' kne bukak jubah lorh
tapi jubah ni nursing friendly la..eh? yeke?
hoho.. :P


Sekian dulu untuk episode abaya 1st ni...
Abaya len akan menyusul nanti kalau rajen
Mohon bold sket ayat tu. 
Kalau rajennnn yeee...
Pelik len sket rajen tetibe nak amek gmbo n cite pasal my abaya ni..

Selamat berabaya semasa raye...
Yeeeehaaaa... 





Tuesday, July 1, 2014

Monolog Dalaman

Dear You,

 

Pls comfort me, and shelter me~

 

 

 

Dear Baby Boo Blog,

 

The resemblance of being a Gracefully GRACE.

The existence of the rope, the tighten rope, may enhance the day, brighter, maybe..sooner or later..

 

Mummbling~~~

 

 

BR,

Siti

It's July :) :(

Dear Baby Boo Blog,

 

Assalammualaikum,

Happy fasting Month :)

Happy near to 2nd anni at SAMSUNG :P

 

It's almost 2 years already,

Haruslah bosan teramat,

tak sangka, lagi bertahan dari company lama,

lagi tak sangka, tak tahan tapi buat-buat tahan je,

Faking..all those faking....

cepat2 lah dapat kerja lain yg seronok dr sini...

please......

 

I'm not really happy with what am I doing now,

tapi mereka selalu kata,

 

Barangkali sesuatu yang kamu suka tu bukan terbaik untuk kamu,

and mana tau, yang kamu tak suka tu sebenarnya yang terbaik untuk kamu.

 

NO SOUL SHALL HAVE A BURDEN LAID IT GREATER THAN IT CAN BEAR

 

Kadang2 reeeeddhoooo tu penat

tapi kalau dah namanye redha, tak kan lah penat,

tu maksudnye belum sepenuhnya redha lagi kan..

sebab ape pasal pulak nak penat

dah kan redha kan...

Rasa  macam da jauh

jauh sgt dr NYA..

tak tahu kenapa, :(

 

Hari ni mood tak best,

Morning yang tak best,

Spoillllllllll~

 

Sedeymenjawabdenganbosspagi2sebabsemalamandgaduhkatwalkietalkie~

Sungguh tak awesome..

Serious tak awesome langsung...

:(

 

Selalu rasa, kadang2 ALLAH bg nikmat bahagia tu, mesti diselitkan dengan rasa sedey jugak...

Mase last month pon rase macam tu...hari bahagia tapi ada kisah duka disebaliknya,

ALLAH je yang tahu kan..

Dah 3 tahun dah berlalu, Ramadhan without mak, :'(

Miss her so bad, semoga ALLAH ampunkan dosa-dosanya,

Terangi kuburnya.. Bahagiakan dia dimana pon tempatnya...

saat2 buke pose sensorang, g jalan kaki p masjid nak terawikh sensorang,

weyyy tak sayu ke weyyy...

ingat mase dlu, buke pose, mak yang masak, skg?

hurmmm

ingat mase dlu p masjid jalan2 pegang tangan mak..

weyyy sayu hokayyy..

*emo plak jemah ni pehal*

so klu orang yang ko sayang, orang len wat x elok kt die,,

rase bengang tak?

tak terpandang wey...

:'(

 

Pagi tadi sebelum p kerja..

ayah tanya..

"TAK NGAJI KO CIK?"

dengan xde prasaan cakap... ngaji, baru nak masuk juzuk 7,

Ayah sayang mak

Ayah memang sayang mak lagi..

Ingatkan kami ngaji.. khatam untuk mak...

I miss them both...

:'(

 

Rindu mak sangat! :'(

 

 

 

BR,

Siti

Monday, June 16, 2014

Danish Fahd and Hayqal Fayyardh...pun buleyyy..

June reminiscences...


Dear Baby boo blog...

Assalammualaikum....

How are you today. I'm hoping that you're fine there...
I need to say something here...but I know I can't tell you about it...I'm seriously in a mood of unbelievable...
Perhaps this is for real...

Allah lend me a happiness...also a bit of sadness too...


Dear Allah..
Thanks for everything that you've gifted...
Still can breathe in...
Last year post on June was totally emotional..
What have been written is just not too rational I think.
It's been 2 years passed by...
On 13th JUNE 2012 is actually a date that I went to Medina...
Thanks for the chance Allah...
Unexpected...
On 14th June 2014 was unexpected too...
Thanks Allah for the awesomeness feeling...


I miss momma n my daddy cool too...
Hoping that my mom wud looking at me..
Do she knows what happens to me...
Really need her on the day...
Miss her so bad...and the cries on the day before...


Dear Allah..
Jauhhh kan ayah dr orang2 yg zalim...
Dear Allah...
Terangkan kubur mak...
Dear Allah...
Ampuni dosa kami...

Syukur sangat sebab ade
Along
Angah
Alang
Ateh
Adik

Masihadayangsayang...




Thursday, June 12, 2014

I'm neither an angel nor devil

Certain things cudn't be forgiven easily, cudn't simply  be forgotten easily, time heals the wound, loyalty last forever, i'm not an angel, i'm a ordinary human being, i do have feels like others......

people won't feel what u have felt unless they face the same condition like yours,

Busying life with monotonous career conflict plus, personal issues, plus here, plus that

HOW TOUGH SITI is~
phewwww..
no sigh
please no!





hati keras macam batu kerikil....eh..konkrit lahhhh
I'm not a BONEKA!
please bear in mind that,

silence means, unforgiven...
silence means, deep hurt,
 silence means, enough is enough,
and silence means to stop it all over again
and MY SILENCE means that IM totally mad..

PLEASE GO AWAY!



BR,
Siti



Friday, June 6, 2014

only miss the sun when it's start to snow

Nak share lagu best...

















Well, you only need the light when it's burning low,
Only miss the sun when it starts to snow,
Only know you love her when you let her go.
Only know you've been high when you're feeling low
Only hate the road when you're missing home
Only know you love her when you let her go...
And you let her go.
Staring at the bottom of your glass
Hoping one day you'll make a dream last
But dreams come slow, and they go so fast
You see her when you close your eyes
Maybe one day you'll understand why
Everything you touch surely dies
But you only need the light when it's burning low
Only miss the sun when it starts to snow
Only know you love her when you let her go
Only know you've been high when you're feeling low
Only hate the road when you're missing home
Only know you love her when you let her go
Staring at the ceiling in the dark
Same old empty feeling in your heart
'Cause love comes slow, and it goes so fast
Well you see her when you fall asleep
But never to touch and never to keep
Cause you loved her too much, and you dived too deep
Well you only need the light when it's burning low
Only miss the sun when it starts to snow
Only know you love her when you let her go
Only know you've been high when you're feeling low
Only hate the road when you're missing home
Only know you love her when you let her go
And you let her go ooooh ooooh oh no
And you let her go
ooooh ooooh oh no
Well you let her go




Thursday, June 5, 2014

Annoying

Lelaki annoying adalah lelaki yang tulis macam ni

Bile messenger tak reply...

 

 

 

Lelaki jenis macam ni tak ada dalam dunia pon.

Bahagia dah semua perempuan

Kesian!

BENCI!

 

aip2..tak bahekkkk :P

 

BR,

Siti

 

 

Membujur Lalu, Melintang Patah

Dear Baby Boo,

Assalammualaikum,

Hari ni rajin nak update blog,
(sebenarnye tense sikit sbb boss mail suh retrieve data)
SAMBIL TUNGGU RETRIEVE DATA SAMBIL BLOGGING PULOPSS
MALAS nak layan oi oi oi..
motif sangat status kat whatapps I recently..

Actually i decide to change my status yesterday
tibe2 recall this ayat "membujur lalu melintang patah"
To be honest, i don't know what its mean 
saje tukar, sebab bosan2..
asik status samo ajooo
:P

Then sorang kakak kt kilang ni cakap la maksud die kat I
serious i tak tau ni peribahasa ke pepatah Melayu ke ape ke
really do...
i google then i tau maksudnye thru bwh ni -->




Erti : Orang yang tidak takut menghadapi sebarang rintangan yang bakal dihadapi.
Contoh : Hang Tuah seperti membujur lalu melintang patah walaupun lawannya seribu.
ni copy je dr website tu..

so moral of the story today is: orang yang tak takut menghadapi rintangan yang bakal dihadapi ni adalah orang yang betul2 takut dengan ALLAH sahaja, penah bace 1 ayat ni, Allah dah plan untuk kite, best or worse for us is still the best for ALLAH n actually the best for us too(kalaulah kite tahu dugaan yang maha berat pon hanya diberi oleh ALLAH utk orang yang boleh cope saje). Motivate diri sendiri sebab I xde motivator berbayar mahupon tak berbayar, kadang2 suka pillow talk dengan kakak2, sebab nanti dia bg nasihat, so sikit sebanyak dapat la release burden dlm kepala ni...sbb nak cakap dengan mak dah tak boleh, kakak je yang ada, tu pon jarang dapat jumpa...Nak cerita dengan Daddy cool? macam tak sesuai, sbb nanti klu nanges depan die., die chill je..macam takde ape blaku..woh...memang xley cite ngn daddy yg super cool tu...well...sedey plak ai..moral of the story ni macam lg panjang dari isi entry I kalii ni...wokay...stop it!..

#bacajangantakbacabarujuzukenam
#bukanbarutapimasihjuzukkeenamlagi
Ostajah nak ceramah sikit ni :P
---> tau tak bulan-bulan yang haram dalam ISLAM?
kalau tak tahu meh sini nak bagi tahu sikit;;;
ade 4 bulan yang dikategori bulan HARAM , bulan2 itu adalah
BULAN ZULKAEDAH
BULAN ZULHIJJAH
BULAN MUHARRAM
DAN BULAN REJAB
pada bulan2 ni dilarang melakukan peperangan...
so moral of the story lg adalah : Dah masuk SYA'BAN, walopon xley bermusuhan dan berperang pada 4 bulan haram tu, elok jugak klu SYA'BAN ni tak bermusuhan jugak, so PEACE AND NO WAR okay...moga kita boleh maafkan orang yang menyakiti hati kita so that ALLAH pon akan maafkan dosa-dosa kita.. amin..INSHA ALLAH..tak lame lagi nak puasa da..mohon ampun dan maaf segala silap2 ye kengkawan.. 




Wednesday, June 4, 2014

recent lagu yang sedap halwa telinga

Dear Boo,

Meh  nak share lagu best,
Sedap dengar,
Sedap dengar,
Sedap dengar,

Dengar je..sedap tak boleh makan pon..pon..pon..























#karnabagikuengkaulahnyawakuuuuuuuuuuu~~~
#kuterimakekuranganmudankutakakanmengeluh~~~~~

#shadapyou!takdenyeorangmuliasangatmacamvideoklipdiatasharapmaklum!

Bila Sedih tulis, Bila Marah, tulis..

Assalammualaikum Dear Baby Boo Blog,

It's been a while, I didn't blabbering here,
Do you miss me boo?
I miss you so much, the things is I've been so busy lately...
Dah lama tak borak dengan you..huuu
Nasib baek la blog constant, tak de prasaan nak merajuk bagai kan..

Boo,
I tak sihat sangat,
Demam :'(
okay, sedih sket..
Sbb tak sihat, perangai pelik2,
mood tak best,...
It's June already,
can u remember my last year post on June.
Lupa nak sambung cerita pasal June 2012,
Angka genap dan angka ganjil
(analytical sangat pasal no..xda kene mengena pon..saja nak buat kaitan je..)
Coincidently happen on June...
What to say then..
Rasa nak travel lagi..
Nak travel jauh2..
Lepas tu nakkkkkkkkkkkk
release stress..

Bosan lah kerja (tengok ayat tak bersyukur ni)
I want new environment, new surrounding,
new air to breathe in..
i need new air..
huuuu

Dah lama tak exercise, mungkin sebab tu badan penat2.
letih selalu, dan cepat demam,,
hurmmmmmmmmmmmmmmm

why so penat? padahal tak la buat kerja berat pon..
















Let's travel again, but travel epilogue this year bukan June,
But on May, apedehal, janji jenjalan sudaaa..
:)

#dalamhatiTuhansajayangtahu






Tuesday, March 25, 2014

Hilang Ep 2~

Dear Boo,

 

Assalammualaikum,

Lama tak berceloteh, ye ke?..musykil sikit..

which one hurt you the most?

Hilang tanpa diketahui, hilang jasad tanpa kesahihan

Hilang tapi depan mata?

 

For the sake of Allah,

He knows better than us,

Again sorry for the questions and wonders...


Al-Fatihah to dearest victims on the board of MH370,

 

Sekurang2nya, I do know where the place my loved one is,

can visits weekly, but them?

poor them..pity on their family..

 

Kata orang, kalau hidup, mana jasadnya, kalau dah tak da, mana mayatnya?

they felt the deeper pain is it..

I'm not sure about this, but i felt sorry and sympathy for them...

 

Hilang orang yang disayangi sekelip mata, tanpa berita..Ya Allah..apekah perasaan tu..

 

*tak ada yang abadi di dunia ni* semuanya milik ALLAH..~

 

motif entry ni adalah sebabnye..

tadi terbaca luahan hati sorang isteri yang suaminya on the board, sayu sangat..sedey pon ade,...

 

Wallahu'alam Bissawab..

 

 

BR,

Siti

 

 

Monday, February 24, 2014

Asr'

Assalammualaikum,

 

Baby Boo Blog,

 

How are you today? Hoping that you are fine there.

I'm searching something, but I don't exactly know what it is.

I'm hanging around, i mean, not myself, but my mind,

What am I thinking of, such a sudden this mood flew away from me

I don't know where the exaggerating mood of euphoria is

Is it there, or not...

maybe the space of hollow shallow heartiness varily now,

I'm not so sure, really do,

Is it I'm too far from HIM?

I mean MY LORD, don't misunderstood my words okay.

maybe..

I merely don't know whats wrong with me.

I just don't know myself,

so do you right?

Sorrowful episode is just there..

naming of it..

the tremendously painful scene after scene...

give me some shine of strengh, and blew all the insecurity feelings inside...

sigh!

whats being written here, i'm seriously not sure...

blabbering without rigid motive,

give me space, give me, give me a tranquil breath,

wash away the inferiority

 

somehow this burden is too much

i just couldn't carry it anymore..

it just too heavy......

just dumb it there

easily

can it make a sense?

 

 

In the name of Allah, most gracious most merciful,

I swear by the time,

Most surely man is in loss,

Except those who believe and do good and enjoin on each other truth,

and enjoin on each other patience~.

 

 

BR,

Siti

Asr'

Assalammualaikum,

 

Baby Boo,

How are you today? Hoping that you are fine there.

I'm searching something, but I don't exactly know what it is.

I'm hanging around, i mean, not myself, but my mind,

What am I thinking of, such a sudden this mood flew away from me

I don't know where the exaggerationg mood of euphoria is

Is it there, or not...

maybe the space of hollow shallow heartiness varily now,

I'm not so sure, really do,

Is it I'm too far from HIM?

I mean MY LORD, don't misunderstood my words okay.

maybe..

I merely don't know whats wrong with me.

I just don't know myself,

so do you right?

Sorrowful episode is just there..

naming of it..

the tremendously painful scene after scene...

give me some shine of strengh, and blew all the insecurity feelings inside...

sigh!

whats being written here, i'm seriously not sure...

blabbering without ridid motive,

give me space, give me, give me a tranquil breath,

 

somehow this burden is too much

i just couldn't carry it anymore..

it just too heavy......

just dumb it there

easily

can it make a sense?

 

 

In the name of Allah, most gracious most merciful,

I swear by the time,

Most surely man is in loss,

Except those who believe and do good and enjoin on each other truth,

and enjoin on each other patience~.

 

 

 

BR,

Siti

 

 

Friday, February 21, 2014

HIlang Episode 1~

Assalammualaikum Dear Baby Boo Blog,


Hari ini nak sajikan anda dengan perkara lagho..
aiyoh..
sajikan dengan lagu hilang by Najwa Latif ni..
lyrics pon meaningful jugak ni..




Sempena title hilang semalam,
so lagu ni buat My baby blog,
macam sedap plak dengar..
lagu ni ala2 lagu Lindsay Lohan yang tajuknye
Confession of a broken heart..
Cer tengok perkara lagho lagi dibawah ni
patut tak embed dalam blog ni
ntah kenapa mau embed jugak

music lagu hilang Najwa tu mengingatkan I kepada lagu Lindsay ni..
beza tak broken family Melayu dengan Omputih?
Sangat lah berbeza kan..


Sekian text for today :)

Dear blog,
IMY!
really do
idoheartyousomuch..
i'm back... yeeeehaaaa :)



IdoMISSmyHEARTsoMUCH.
Iknowhewouldn'treadmyblog,
butidon'tcareaboutit
ijustmisshimsobad :(

Thursday, February 20, 2014

Hilang~

Assalammualaikum,


Dear Boo,

Diam dan terus hilang,
Rasa best pulak macam ni..
tapi tak boleh buat..
still stuck there..
Rasa nak ada satu episode escapade 
Effa's Escapade Exhilarating Episode.
Nama tak boleh blah sangat okay

Rasa terbeban sangat
Dengan pelbagai masalah hidup recently,
Tapi takpa
Pujuk hati sendiri,
Innallaha Ma'ana
La Tahzan Ya Siti..
Girl as always,
Suka nak bercerita tentang masalah dia
Tapi macam I,
I prefer those yang I trusted untuk I cerita semua
but then to those yang bukan my trusted list,
I won't tell any of it.
Pendam sampai buat jeruk pekasam
Oh yeah sangat.


Rasa penat
Penat dengan diri sendiri
Penat jaga hati orang laen
Penat physically, mentally and emotionally.
Penat ni kalau rasa okay lepas tidur kan best
tapi penat ni berbalik
tak tahu lah kenapa
macam satu penyakit pon ada..

Perasaan ini, penyakit ini tak siapa pon minta
Demi Allah, sakit tu Allah yang bagi
Perasaan pon Allah yang kurniakan..
Sikit pon kita tak minta kan..
Jujur dalam hati,
Honest with diri sendiri
Salah ker?

Tak semua boleh faham kita
actual kondisi kita
Perasaan kita
Emosi kita
Pelan2 kayuh SITI!
Cerita kat orang tak mendatangkan apa-apa solution pon
tapi the way to release your burden by telling to someone
is one of the way untuk tak rasa terbeban kan
Alhamdulillah, masih lagi ada yang care eventhough we know we just not to care.
Kadang mereka bukan a good listener tapi mereka at least
give some attention untuk dengar walaupon mereka tak rasa nak dengar pon




I like this photo actually,
one of my friend said that fefeeling winter sonata sangat.
ye ke? ahakss winter sonata sangat la kat Malaysia nia haa
fefeeling Autum in my heart aje lerrr

Nak bOost Up self Motivation?
Ni how ma?
aiyoooh
banyak leka dengan hal dunya ni..
BACK TO BASIC~


rindu momma recently,
it's getting nearer, apa lah akan jadi selepas ni
Harap kasih sayang tak akan berubah
Along said, love is about to share
Is it?
Risau it will be less attention for me after this
Hate that the jealousy feeling incurring to those yang tak patut...
Dugaan bertimpa-timpa
tapi apalah sangat kalau nak dibandingkan dengan dugaan orang laen
yang lagi dasyat.

Semalam sempat melawat  Cikgu Anisah,
One of my fav high school teacher,
She's just so cool and she is so tough
ADORE HER so  much
after what she's been through,
She still can stand and fight for her right.
dari dulu sampai sekarang, macam2 dugaan
dan dia sangatlah manusia tabah!
bila tengok dia, rasa...alaaaa masalah kau tak besar mana
ada lagi orang lain yang punya masalah lagi hyper besar..


Ya Allah,
Sembuhkan dia cikguku :)

Bissmillahirrahmannirrahim,
Dear Allah,
Ampuni dosa kami
Ampuni dosa kedua ibu bapa kami,
Tempatkan lah ibuku dikalangan mereka yang kau redhai..
Maafkan segala dosa keluarga kami, sahabat2 kami Ya Allah.
Dekatkan lah kami dengan orang2 yang mendekatkan kami ke jalanMU
Jika ini yang terbaik,
Permudahkanlah
Jika bukan,
Jauhkanlah dari kami
Kami memohon redhaMU.
Dekatkan lah kami denganMU
Jauhilah kami perkara yang dilaknatMU
Ampuni kami Ya ALLAH.
Satu pintaku, Janganlah kau tarik nikmat nur dan hidayah ini
setelah kau berinya kepada kami
Lindungi kami dari azab api nerakamu
Lindungi kami dari hasutan syaitan dan iblis
Lindungi kami dari bala bencana dan kemurkaanMU
Ampuni kami yang selalu alpa dan leka ini Ya Allah..


Apapon yang terjadi,
Harap kasih sayang tak akan berubah.
Bukan menagih simpati
tapi hati ni tak boleh nak berbelah bahagi
manusia kini
bukan manusia zaman dulu kala lagi
semakin dibenci
semakin merana diri
redhalah Siti
apapon terjadi
yang pasti
ini bukan untuk diri sendiri
ini hanyalah untuk mereka yang disayangi
Hanya Allah yang Maha Mengetahui.



Tuesday, February 4, 2014

February Again~

Dear B,

 

Its February again..

Deeply fall in love with February.

 

 

Those words inspiring!

Chill~

 

 

BR,

Siti

 

 

Monday, February 3, 2014

Is Leaving On The Jet Plane.

Assalammualaikum Dear Blog,

 

Rasa sedih je mula la..

nak mengadu..

mengadu kt blog la..

ape lagi kan...

 

 

 

Ja is leaving Samsung,

hurmmm

last week tak sempat nak jumpe..

MC noks oi...

:'(

 

Getting bored here..

Get me out of here please..

I need new surrounding and new environment.

 

Have a bless Monday okay :)

 

BR,

Siti

 

 

Monday, January 20, 2014

Yes or No, Do or Don't

Assalammuaikum Boo,

 

Bosan ke hari ni?

Tak jugak, rasa sedey last week

sbb kasut purple putih hilang

Okay teramat lah sedey

tak de ke lagi episode kegembiraan dalam hidup?

semoga Allah memberi hidayah kepada si pencuri,

agar tidak mencuri lagi,

sedey sangat, kalau mampu tak pe lah jugak

:(

Allah nak bagi yang lagi cuuunnnnn

okay!

Positive dan redha..

 

 

BR,

Siti

 

 

Tuesday, January 7, 2014

layan prasaan

Dear B,

 

Assalammualaikum,

 

As for this week, one of my friend said,

"badan kau ada, soul kau merayau2"

is it?

 

Happy me..

thats all i want to..

no matter what people say

what people think

or what people assuming,

just let them be

one fine day, sooner or later

truth will be revealed

 

Thanks Allah for the opporturnity again.

I'm sorry for my carelessness

Deep sorry..

 

BR,

Siti

 

 

Friday, January 3, 2014

Hypochondriasis = Hypocrisy

Assalammualaikum,

 

Dear Baby Boo Blog,

 

Happy New Year!

It's 2014 right now~

Time flies so fast,

 

Mood New Year gone!

Spoiler2  kilang oshkosh la haade menspoil kan mood orang

They got those jealousy syndrome..

Colour does issue to them?

Kepochi betul!

Irritating sangat okay kamu itu...

Tau tak hape hypochondriac tu?

okay..kalau tak tahu pergi google carik sendiri.
Kalau tau ...tau takpe..

okay continue

 

Tangan yang memberi itu lebih baek dari tangan yang menerima kan

Oleh itu, tak eloklah rasanya nak meminta-minta,

tak elok rasenye..tak kuasa nak layan satu..

so jangan la buat kamu tu macam annoying sangat

somewhat hipokrit..lepas tu menyakitkan telinga orang

buat je muka tak suke..

i don't care..

i just don't care..

tak payah nak hipokrit and buat baek depan2..

 

Couldn't understand with this type of people

Masalah negara betul~

Ayu said, penat jaga hati orang,

Hati sendiri???

 

Ja da nak tender,

sebulan je lagi die kat sini

:'(

sedeynye sume geng dah blah

:'(

Everyone is leaving me..

One by one..

Semuanya datang dan pergi..

Begitu saje...

:'(

None is staying by myside eventhough they promise so!

janji senang je nak mungkir kan...whatever lah!

 

mule2 Aida..

Pastu Siti Nor...

Then Su

After that Farina

N now Ja's turn

maybe I'm next..

In sya Allah....mudah2an ada tempat yang lebih baek dari sini..

Amin

 

 

Perkenalkan CEO Samsung...

Sebab tadi bace email office..

Bila la nak jadi CEO company sendiri ni..

:'(

 

 

Oh-Hyun Kwon                          Boo-Keun Yoon             Jong-Kyun Shin
Vice Chairman & CEO          President & CEO          President & CEO

 

 

Belit2 nak sebut nama KOrea ni?

Motip sangat CEO Korea dengan tajuk diatas..

Sket pon tak hado kono mengono aihh...

 

BR,

Siti

 

 

Friday, December 27, 2013

tranquilityversusserenity~

Assalammualaikum,

Dear Baby Boo Blog,

 

It's 27th of December!

I'm searching some positive capsules for my life and my mind,

What Am I thinking off?

Being shock by new news.

I'm in a big worries :'(

 

 

I read this intermittently,

http://www.yasminmogahed.com/2013/06/18/about-a-personal-struggle-i-had-as-a-teen/

cause have some other things to do.

http://www.yasminmogahed.com/2013/04/03/finding-jennah/

 

Found this article useful and motivate myself too.

Divert my attention to something different..

 

 

Dear Allah,

In the Name of Allah,

Please forgive me,

Accept my repentance,

For all sins and wrong doings that I've done.

Deeply sorry :(

Ya Allah,

save my family from unknown strangers with bad intention,

Please remain our happiness untill Jannah Adn'n.....

Keep this tight bond until forever with ur Redho..

 

 

Hadapkan saje...

But when i saw this,

written by my dad

rase sayu and sedey, bila baca ni,

rase motivasi sikit, tak kisah lah apa orang

nak cakap pasal kita kan...

pujuk hati dan diri sendiri :(

rase takde sape-sape yang hirau..

takde sape dengan kita, but Allah kan ada..

depends on yourself ..

Rindu mak...

Seriously :(

 

 

 

BR,

Siti