Sunday, April 14, 2013

gulai siput sedut.

Dear B..

IT'S been a while..I cudn't remember when it was a last time I ate this gulai..
Tibe2 few weeks back terasa cam nak makan this gulai siput..serious lama dh tak rasa masakan ni..
I told my sis thru our family group WhatsApp..last 2 weeks..Ateh Noora did try to search this siput at zemart unfortunately takde jual kat sane..so tak ley la nak masak kan...so tak pe lah...tak ade rezeki..and yesterday Along Alin did buy this gulai for us! Yeay..I'm seriously happy..hey! Ape kene mengena this siput sedut with my life?
Nak tau ke b? It's just that I miss the memory when mom use to cook for us..mom suka masak this gulai..when I was a kid dulu..ayah or mom yang dulu tolong sedutkan untuk I bila we had a family lunch or dinner. .I miss that moment..I miss mom more.. still remember masa mom nak basuh the siput..then the siput da merayau2 da..huhu..just nice..still remember mom did siang the siput..and the gulai was awesome..taste well with the pedas..gulai masak lemak mom Terbahekkk. .seriously miss all about mom now..da seminggu tak ziarah mom..coz in a week of mamnu'..and yesterday I went there after work..cried all over again..told her about my stresses of work loads..about everything...I told her that I miss her so much..I need her..miss her hug and kisses..Miss all about her again..I know I wouldn't have any chance to meet her again..I know that..I beg that if I can have a chance to see her again eventho in a dream..actually I want to share a cerita when I was doing tawaf with sorang makcik ni..her character just like mom..she's soft spoken..cantik..baik..just like mom..and she remind me a lot about mom...I wish I cud turn back time and appreciate everything yang mom did for me...I'll share what had happened when I and the auntie at Mecca okay..if I do have some more time to post in..



AUFA dak kembar baru je kua hospital semalam..Alhamdulillah...sian tengok baby Kecik2 ni tak sihat..semoga Allah sembuhkan Aufa..tak sampai hati tengok baby kene macam2 kat hospital..yet auntie yang busy ni..tak dapat pon melawat Aufa kat spital..sibuk nau dengan kerja yang mengkayakan samseng..kerja lebey2 pon mana la kaya sangat...OT lebey pon tak bayar..bile mengomel2 dekat sis..nasib baek Alang Dila motivate cakap yang kerja itu kan ibadah..rasa sejuk sket hati and boost up the motivation untuk kerja seikhlas mungkin..ehhh..apepasal topik pasal kerja ni..kan nak story mory pasal siput..out of topic lagi...nampak sangat jiwa kacau pasal kerja kan...

Macam2 dugaan kan Allah beri..I diuji dengan benda laen..cer tengok..Alang Dila pon kena uji jugak..kalau di timbal balek..ape sangat la ujian kerja I ni jika dibandingkan dengan orang laen..Alang dila mesti risau Aufa tak sihat..like mom did masa dulu..mom always worry if one of her child demam ke ape ke..walaupun anak2nye dah besa panjang..yet still die risau..tak boleh tido..and malam2 letak kain yang direndam dengan air asam tu..supaya demam kebah..mom always did like that when I got fever...hanya mom je yang rasa risau macam tu kan..forsure Alang Dila pon risaukan Aufa..semoga Aufa cepat sembuh...amin...
Banyaknye mende nak cerita..but then too privacy to tell write..ehem..some people say..apr guna buat blog but then untuk diprivatekan..yet..for me..sukati orang tulah..nak bagi blog die private ke tak kan..xpayah nak kisah sangat..they have their own right to do anything...human right...erkkk..apo ni..da takdo kono mengono dah haaa..
Okay la b...dari semalam dok save post ni..nak publish sat...

Babai b..
Love u muchas..
Till meet again to the next post
Hug n kisses from me!

Rindu2 tengok gambo I ye b..Ececeeee
Ehee pandang tepi laks..
Cer tgk depan sket

Okay da b..
Rindu2 tengok salu ye...



Rindu gils dengan cik soulmate I ni..nak bergosip mak jemah pon tak sompek noks oi..tipon pon x..gosip kat message je..


Jom gi kenduri kawen..
Tadaa...
Dari semalam sampai la ke tengah hari ni..
Baru nak publish post..asik siaran tergendala jer...haishh

Tajuk post siput..tapi takde pon gambar siput kan..gambar I yang buat kerja macam siput ade laa..lombap2 yo haaa...








No comments: